آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

تونر یکی از محصولات مراقبت پوستی است که با پاک کردن ریز ذرات آلودگی از سطح پوست، باعث درخشندگی و سلامت پوست می شود. یکی از سوالاتی که به طور مکرر درباره استفاده از تونر برای افراد به وجود می آید، این است که آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

تونر پوست چیست؟

تونر یک محصول مراقبتی پوست است که باعث تمیز کردن منافذ و آبرسانی بیشتر به پوست می شود. تونر علاوه بر تنظیم کردن ph پوست، رطوبت مورد نیاز پوست را حفظ می کند. برای انواع مختلف پوست ها، مثل پوست چرب، خشک و … انواع گوناگون تونر وجود دارد و نکته مهم  در انتخاب تونر این است که تونر مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. تونر بعد از شست و شوی صورت استفاده می شود و باعث جذب بهتر محصولات مراقبتی دیگر مثل آبرسان ها و مرطوب کننده ها می شود.

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

خیر، بعد از استفاده از تونر نیازی به شست و شوی پوست نیست. تونر، باعث تمیز کردن پوست از هر نوع آلودگی است و خود یک نوع پاک کننده است. بنابراین نیازی به شست و شو بعد از استفاده از تونر نیست، مگر در صورتی که در بروشور یا جلد محصول غیر از این نوشته شده باشد. بهتر است در انتخاب تونر دقت کنید که الکل موجود در تونر زیاد نباشد زیرا باعث خشکی بیش از حد پوست خواهد شد. تونر بهترین پاک کننده به خصوص برای افراد با نوع پوست چرب به شمار می رود. این محصول با تنظیم چربی پوست باعث بهبود جوش های فعال می شود و از بروز جوش های جدید جلوگیری می کند.

تونر پوست چیست؟

سوزش پوست بعد از استفاده از تونر

تونر بهترین گزینه برای محافظت از پوست در برابر آلاینده ها است و باعث عمیق تر پاک کردن پوستتان می شود. اما در انتخاب نوع محصول باید بسیار دقت نمود زیرا مانند همه ی محصولات دیگر اگر مناسب نوع پوست انتخاب نشود، ممکن است باعث بروز حساسیت شود. علت سوزش بعد از استفاده از تونر ممکن است مربوط به دلایل زیر باشد.

  • وجود الکل زیاد در تونر

در صورتی که الکل زیادی در ترکیبات تونر وجود داشته باشد، باعث خشکی بیش از حد و تحریک پوست خواهد شد. بنابراین هنگام خرید تونر پوست بهتر است به میزان الکل موجود در آن توجه شود. 

  • انواع بیماری های پوست

پوست های دارای بیماری هایی مثل پسوریازیس و اگزما یا دارای خارش و خشکی بیش از حد، بعد از استفاده از تونر دچار خشکی و سوزش شدید می شوند. در این صورت بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

  • تونر بعد از استفاده از ماسک

بعضی از ماسک ها به دلیل مواد موجود در آن ها باعث حساس تر شدن پوست می شوند. به همین دلیل استفاده از تونر بعد از این نوع ماسک ها ممکن است موجب خارش و سوزش پوست شوند. ماسک هایی مثل آرگیل و … باعث تحریک و حساس کردن پوست صورت می شوند.

نکات طلایی استفاده از تونر

نکات طلایی استفاده از تونر

اولین نکته در استفاده از تونر، انتخاب تونر مناسب نوع پوست است. همین طور تونر باید به صورت روزانه و روتین استفاده شود، تا باعث لطافت و طراوت پوست گردد. اگر تا به حال از تونر استفاده نکرده اید، بهتر است با مقدار کم شروع کنید و در صورتی که با پوست صورت سازگار بود ادامه دهید.

تونر برای چه سنی مناسب است؟

استفاده از تونر در بزرگسالی برای انواع پوست باعث بهبود و جمع تر شدن منافذ می شود. در حالت کلی برای تمیز نمودن عمقی منافذ پوست، بهتر است از تونر استفاده شود. با افزایش سن، پوست به مرور کلاژن سازی خود را از دست می دهد. تونر باعث شادابی و کلاژن سازی بیشتر پوست می شود.

بهترین تونر ایرانی چیست؟

یکی از بهترین تونر های ایرانی که برای انواع پوست های چرب، خشک و نرمال تولید می شود، تونر بریستون است. این تونر یکی از محصولات برند بریستون است که با فرمولاسیون استاندارد، باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می شود. تونر بریستون میزان PH صورت را کاهش می دهد و پس از استفاده نیازی به شست و شو ندارد.

سخن پایانی

برای خرید، اطلاع از قیمت ها و انواع تونر موجود برند بریستون، می توانید به وب سایت بریستون مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. هم چنین تونر بریستون دارای خاصیت روشن کنندگی پوست و ضد جوش است.

سوالات متداول

آیا استفاده از تونر باعث خشکی پوست می شود؟

خیر، در صورتی که تونر، دارای الکل زیادی زیادی نباشد، باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

بهترین تونر ایرانی چیست؟

تونر بریستون، یکی از بهترین تونر های موجود در ایران است.

آیا می توان به صورت روزانه از تونر استفاده کرد؟

بله، با توجه به نوع تونر و ترکیبات آن، به صورت روتین می توان از تونر استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *