روش استفاده از تونر

روش استفاده از تونر چگونه است؟

تونر نوعی محلول پاک کننده پوست صورت است که بعد از شستن صورت می ‌توانید از آن استفاده کنید و منافذ عمیق پوست خودتان را تمیز کنید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ‌ها و طرز استفاده از تونر، با ما در بریستون همراه باشید.

تونر چیست؟

محصولات مراقبت از پوست تنوع بالایی دارند. تونر نیز یکی از این محصولات است که دارای بافت مایع است و می ‌تواند به صورت عمیق منافذ پوستی را پاکسازی و تمیز کند. گاهی اوقات حتی پس از شستن پوست، آلودگی ‌ها به صورت کامل از روی پوست تمیز نمی ‌شوند. اما تونر می ‌تواند با نفوذ به عمیق‌ترین منافذ، آن ها را پاکسازی کند. طراحی تونر پوست به گونه‌ای است که می‌ تواند کوچک‌ترین آلودگی‌ ها و چربی اضافی پوست را از بین ببرد. حتی بعد از استفاده از مواد آرایشی می‌ توانید از تونر پوست استفاده کنید و منافذ ریز پوستی را نیز به صورت کامل پاکسازی نمایید.

استفاده از تونر چه ضرورتی دارد؟

بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی معتقدند که استفاده از تونر برای تمام افراد ضروری است. به همین خاطر می‌ خواهیم در این قسمت درباره دلایل ضرورت استفاده از تونر صحبت کنیم.

  • تونر که خاصیت پاکسازی عمیق پوست را دارد، می ‌تواند منافذ پوستی را ببندد و مانند یک لایه محافظتی از پوست مراقبت کند.
  • تونر می ‌تواند تعادل سطح قلیایی پوست را حفظ کند و به صورت طبیعی از پوست در برابر آلودگی ‌های خارجی و آسیب ‌های پوستی محافظت نماید.

طرز استفاده از تونر

برای اینکه از تونر صورت استفاده کنید، ابتدا باید پوست خود را با استفاده از فوم، ژل شستشو یا سایر محصولات پاک کننده به صورت کامل شستشو دهید. در نهایت می ‌توانید کمی از تونر را روی یک پد پخش کنید و بخش ‌های مختلف پوست صورت را به صورت عمیق، پاکسازی نمایید.

طرز استفاده از تونر

مزایای استفاده از تونر چیست؟

پس از آشنایی با تونر و طرز استفاده از آن، بهتر است با مزایا و فوایدی که برای پوست دارد، آشنا شویم.

آب‌رسانی به پوست

وظیفه اصلی تونر پوست تمیز کردن پوست صورت است. اما این تونر ‌ها به خاطر ترکیباتی که دارند، می ‌توانند خاصیت آب‌رسانی به پوست داشته باشند و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کنند. فرمولاسیون ویژه تونر، می‌ تواند در حین پاکسازی پوست، رطوبت مورد نیاز آن را نیز تامین کند و به سلول‌ های پوست نفوذ کند. همین امر باعث تفاوت تونر ها با سایر پاک کننده ‌های پوستی می ‌شود. چرا که این تونر ‌ها آبرسان هستند و دیگر پاک کننده ‌ها ممکن است چنین خاصیتی نداشته باشند.

از بین بردن جوش ‌های سرسیاه

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد از آن شکایت دارند، داشتن جوش ‌های سرسیاه روی پوست است. تونر پوستی می ‌تواند آلودگی ‌ها، چربی ‌های اضافه پوست و مواد آرایشی را پاکسازی کند. دلیل اصلی ایجاد جوش ‌های سرسیاه، نفوذ آلودگی‌ ها به منافذ پوستی است. اما تونر این اجازه را به آلودگی ‌ها نمی ‌دهد تا بتوانند به منافذ ریز پوست نفوذ کنند.

لایه برداری و روشن سازی پوست

یکی از مزایای تونر صورت لایه‌برداری پوست و روشن سازی آن است. همانطور که اشاره شد تونر خاصیت پاکسازی عمیق پوستی دارد و می‌ تواند سلول ‌های مرده را از بین ببرد. همین امر باعث می ‌شود تا صورت شما پوسته پوسته نشود و حتی جای جوش یا آکنه ‌های قبلی نیز کمرنگ شوند و به مرور زمان پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

کمک به جذب محصولات مراقبتی پوست

اگر از کرم‌ های جوان کننده پوست یا کرم ‌های آبرسان و ضد چروک استفاده می ‌کنید، می ‌توانید قبل از آن از تونر پوستی استفاده کنید. به این صورت این محصولات بهتر صورت می ‌گیرد و پوست را آماده جذب محصولات مراقبتی می ‌کند.

جلوگیری و از بین بردن چین و چروک ‌های پوستی

یکی از مشکلاتی است که اکثر خانم‌ ها با افزایش سن به آن دچار می‌ شوند. ایجاد چین و چروک‌ های پوستی است. اما تونر پوستی به دلیل اینکه یک محصول آبرسان است، از ایجاد چین و چروک‌ ها جلوگیری می ‌کند. در واقع تونر پوست خاصیت دوگانه پاکسازی و آب‌رسانی را به صورت همزمان انجام می ‌دهد. به همین خاطر از خشک شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌ ها جلوگیری می ‌کند.

ایجاد لایه محافظ روی پوست

آلودگی ها به منافذ ریز و عمیق پوست نفوذ می‌ کنند و آن ها را پاکسازی می‌ کنند. در واقع این عملکرد تونر باعث می‌ شود تا منافذ پوستی بسته شود و به عنوان یک لایه محافظ از پوست مراقبت کند.

متعادل نمودن PH پوست

پوست انسان به صورت عمومی دارای ماهیت اسیدی است. اما در مقابل تمیز کننده‌ های پوستی و مواد شوینده، خاصیت قلیایی دارند. به خاطر اینکه استفاده از مواد قلیایی باعث از بین رفتن چربی مفید پوست و خشکی آن می‌ شود، گاهی اوقات استفاده از شوینده‌ ها باعث افزایش چین و چروک می ‌شود. اما تونر پوستی به خاطر اینکه می ‌تواند تعادل PH پوست را برقرار کند و باعث تولید چربی در پوست می ‌شود و تا زمانی که PH پوست به تعادل برسد، فعالیت خود را ادامه می ‌دهد.

مزایای استفاده از تونر

کدام تونر‌ های پوستی بهتر هستند؟

هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع پوست شما چگونه است و چه نیاز هایی دارد. برای انتخاب تونر ‌های پوستی هم باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

منافذ پوستی

چنانچه منافذ پوست شما بزرگ هستند، می‌ توانید از تونر ‌هایی که دارای فرمولاسیون ویژه و ترکیباتی چون آلفا هیدروکسی هستند، استفاده نمایید. تونر هایی که دارای اسید گلیکولیک هستند نیز برای منافذ پوستی بزرگ مناسب‌ترند. چرا که این تونر ها می ‌توانند سلول‌ های مرده اطراف منافذ پوست را از بین ببرند. گاهی اوقات وجود سلول ‌های مرده در اطراف منافذ پوستی و انباشته شدن آن ها، باعث می ‌شود تا منافذ پوست بزرگتر از حد معمول به نظر برسند. انتخاب یک تونر مناسب می ‌تواند این مشکل را برطرف کند.

نوع پوست

  • اگر پوست شما حساس است، بهتر است از تونر‌ هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات گیاهی هستند. این گیاهان به خاطر اینکه خاصیت آرامش بخشی دارند، برای پوست‌ های حساس مناسب‌ترند.
  • چنانچه پوست چرب دارید، احتمالاً مستعد جوش هستید. بنابراین انتخاب تونر ‌هایی که بر پایه اسید سالیسیک و نارون کوهی ساخته شده‌اند، برای شما بسیار مناسب‌تر هستند. زیرا باعث از بین رفتن چربی‌ های اضافه شده و بدون اینکه پوست شما را خشک کنند، چربی ‌های اضافی را از بین می‌برند.
  • تونر مناسب برای پوست کدر، معمولاً حاوی اسید لاکتیک و عصاره پاپایا است. چنین ترکیباتی باعث روشن کردن پوست می ‌شوند و پوست های کدر را شفاف‌تر می ‌کنند. دقت داشته باشید که اگر پوست کدری دارید، به هیچ وجه از تونر ‌هایی که دارای الکل هستند استفاده نکنید.
  • پوست‌های پیر و دارای چین و چروک بهتر است از تونر‌هایی استفاده کنند که خاصیت آب‌رسانی دارند. زیرا درون آن ها آنتی اکسیدان وجود دارد و به خاطر دارا بودن ترکیباتی چون هیالورونیک اسید، گلیسیرین، سدیم، لسیتین و … خاصیت جوانسازی پوست دارند.

کلام پایانی

از بین محصولات مراقبتی پوست، تونر به عنوان یک پاک کننده قوی می‌ تواند منافذ پوستی را پاکسازی کند و با حفظ آب مورد نیاز پوست، باعث جوانسازی و جلوگیری از چین و چروک شود. برای استفاده از تونر کافی است مقداری از آن را روی پد آرایشی بریزید و با حرکت‌ های آرام، پوست صورتتان را با تونر پاک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *