فیس واش چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟

شاید برایتان سوال باشد که فیس واش چیست و چه فرقی با صابون دارد؟ فیس واش (face wash) در لغت به معنای شستشوی صورت است. منظور از فیس واش صرفا صابون یا شامپو نیست, بلکه محصولات بسیار مختلفی در این زمینه تولید شده و این محصولات کمک به شست و شوی ویژه و شاداب کردن پوست می کنند در ادامه می توانید با انواع آن, طرز استفاده و موارد دیگر آشنا شوید.فیس واش چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟

فیس واش چیست؟

پوست به صورت طبیعی مدام چربی ترشح می کند که به دلیل استفاده ی مداوم از صابون ممکن است بهم بریزد زیرا ممکن است چربی ترشح شده, پوست را از بین ببرد. پیری زودرس یا سایر عفونت های پوستی ممکن است ناشی از این باشد.

فیس واش به طوری برای صورت شما طراحی شده است که منافذ و لایه های عمیق پوست را تمیز کند و همچنین از شر تعریق، مواد تجزیه شونده، گرد و غبار، دود و حتی آرایشی که در گذشته روی پوست استفاده شده است خلاص شود. شستشوی صورت باعث تقویت پوست، صافی و لطافت پوست می شود و به آن احساس تازگی می بخشد.

فیس واش چیست و چرا باید از آن استفاده شود؟

طرز استفاده از فیس واش و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

شستشوی صورت می تواند بخشی از روتین زندگی شما باشد. قبل از استفاده، ابتدا باید آرایش خود را پاک کنید. برای این کار از میسلار واتر یا پاک کننده های آرایش پیشنهاد می شود.

1- ابتدا تمام آرایش خود را کامل پاک کنید

قبل از شروع عمل پاکسازی، به خصوص قبل از خواب، از یک پاک کننده ملایم آرایش استفاده کنید تا کار را انجام دهید.

2- برای تمیز کردن صورت خود از صابون مخصوص استفاده کنید

صابون های نواری می توانند تعادل pH پوست را تغییر دهند، مگر اینکه به طور خاص برای صورت فرموله شده باشند، که امکان رشد باکتری ها و مخمرهای بیشتری را فراهم می کند. این تمایل برای افراد وجود دارد که به دنبال مواد «کف‌کننده» باشند، زیرا فکر می‌کنند اگر کف نکند، پاک‌کننده نیست.

3- از آب ولرم استفاده کنید

در واقع دمای زیاد آب می تواند باعث تحریک شدن پوست شود، بنابراین بهتر است حد وسط را رعایت کنید. وقتی در آینه خودتان را نگاه می کنید، نمی خواهید پوست خود را ملتهب ببینید.

4- از میسلار واتر استفاده کنید

میسلار واتر آبی حاوی مولکول‌های میسل است که به مواد آرایشی و مواد زائد می‌چسبند و آن‌ها را تجزیه می‌کنند.

5- ابزارهای غیر ضروری را کنار بگذارید

مطالعات نشان می‌ دهند که میزان باکتری‌ هایی که روی اسفنج‌ های لوفا تجمع می‌ کنند، دلیلی بر این است که این اسفنج‌ ها ممکن است ایده خوبی نباشند، مگر اینکه در تمیز کردن مداوم آن‌ها در محلول سفید کننده دقت کنید.توصیه می شود به سادگی از دستان خود به عنوان ابزار استفاده کنید.

6- گردن و فک خود را از یاد نبرید

خط فک و گردن شما در معرض آلودگی و تجمع زباله ها هستند. و آنها نیز به مراقبت نیاز دارند. هنگامی که صورت خود را ماساژ می دهید و پاکسازی می کنید، انگشتان خود را به آرامی در یک حرکت رو به بالا مالش دهید تا گردش خون به جریان بیفتد و پوستتان را تشویق کنید که سفت و طبیعی بماند.

7- با یک حوله نرم, با ظرافت صورت خود را خشک کنید

از خشک کردن صورت خود بدون حوله پرهیز کنید. چکیدن آب روی صورت شما به آن آبرسانی نمی کند. در واقع، هنگامی که آب تبخیر می شود، می تواند منجر به خشکی شود.

به یاد داشته باشید که به آرامی با یک حوله نرم و پاکیزه دست بزنید و در اطراف ناحیه حساس زیر چشم بسیار محتاط باشید.

8- صورت خود را زیاد نشویید

کسانی که پوست خشکی دارند به ویژه باید به فکر کاهش شستشو باشند. در حالی که ما در حال بررسی موضوع هستیم، اگر از خود می‌پرسید، «چه ساعتی باید صورتم را در شب بشورم؟» زودتر ممکن است بهتر باشد.

تحقیقات نشان می دهد که حفظ ریتم شبانه روزی پوست می تواند به محافظت از آن در برابر آسیب کمک کند. پاکسازی را هنگام غروب انجام دهید نه بعد از آن.

9- از مقدار توصیه شده استفاده کنید

اگر تعجب می‌کنید که چرا پاک‌ کننده تان آن طور که وعده داده شده (یا آن‌طور که تعریف شده، کار نمی‌کند)، بررسی کنید که چه مقدار استفاده می کنید.

برای پاک کننده های گران تر، ممکن است وسوسه استفاده کمتر از مقدار توصیه شده برای افزایش استفاده یا صرفه جویی در هزینه وجود داشته باشد. نکن!

در صورت شک، راهنما را بخوانید تا مقدار توصیه شده را بیابید. محصولات اغلب آزمایش ها و آزمایش هایی را انجام می‌دهند تا مطمئن ترین و مؤثر ترین مقدار را برای استفاده عمومی بیابند.

10- سپس با یک تونر کار تمام کنید

اگر چه از نظر فنی این کار یک مرحله در شستشوی صورت نیست، اما بسیاری از افراد, اغلب اهمیت چیزی که بعد از آن به وجود می آید را از دست می دهند: تعادل مجدد پوست.

تونرها فرمول های سبک و مایعی هستند که در اصل برای تنظیم مجدد pH پوست شما استفاده می شد، بنابراین می تواند از خود در برابر باکتری ها و آسیب محافظت کند. اکنون، بسیاری از تونرها دارای مزایای اضافی هستند که مورد های خاصی را هدف قرار می دهند.

  • گلاب که خاصیت ضد پیری دارد
  • بابونه که به خاطر خواص آرام بخشش معروف است
  • اسید سالیسیلیک یا فندق جادوگر برای کمک به مبارزه با آکنه

برای استفاده از تونر، مقداری را روی یک توپ پنبه ای بکشید که روی نواحی چرب، مانند ناحیه T( پیشانی, بینی و فک )، بکشید.

حتما به یاد داشته باشید که پوست خود را مرطوب کنید.

علاوه بر تونینگ، مطمئن شوید که به مرطوب ماندن پوست خود کمک می کنید.

فیس واش

انواع فیس واش ها 

  • ژل شستشو صورت

ژل شستشو همانند نامش مایعی شفاف و شبیه ژل است که به شما کمک می‌کند تا آلودگی‌ها را از صورت خود پاک کنید. این شوینده می‌تواند مناسب انواع پوست باشد. برای مثال ژل مخصوص پوست‌های خشک باید دارای آبرسان های قوی باشد زیرا ممکن است باعث حساسیت شود.

  • پن شستشو صورت

قالب‌هایی به شکل صابون هستند که پزشک به شما تجویز می‌کند تنها از نظر ظاهری مشابه صابون‌ها هستند. به این محصولات پن شوینده می گویند که از نظر ترکیبات کاملا متفاوت با صابون است.

  • فوم شستشو صورت

فوم شوینده یکی از انواع فیس واش ها است که کف مانند است. که این حالت به دلیل نوع بسته بندی محصول است.

فواید استفاده از فیس واش

  • شستشوی صورت قابل اعتماد
  • پاکسازی کامل پوست
  • رفع آکنه و جوش های سر سیاه
  • احیا کننده و ترمیم کننده پوست
  • افزایش جذب کرم و محصولات مراقبتی از پوست
  • از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند
  • از فرآیند باز شدن منافذ روی پوست جلو گیری می کند
  • لایه برداری سطحی که ملایم است

اگر اهمیت زیادی برای پوستتان قائل هستید و دوست دارید از پوسی لطیف و نرم برخوردار باشید استفاده از فیس واش برای این کار معجزه است. اکنون نوبت شماست! لطفا تجربیات خود را در مورد استفاده از این محصول با ما و سایر همراهان بریستون در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

ژل شستشوی صورت چیست؟ 

مایعی شفاف و شبیه ژل است که به شما کمک می‌کند تا آلودگی‌ها را از صورت خود پاک کنید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر آبی حاوی مولکول‌های میسل است که به مواد آرایشی و مواد زائد می‌چسبند و آن‌ها را تجزیه می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *